De belangrijkste inzichten voor reparatieonderhoud

Aedes benchmark 2019

Op 21 november jl. zijn de benchmarkresultaten van woningcorporaties in Nederland door Aedes gepubliceerd met de titel: “Betere prestaties & grote uitdagingen”. Wat opvalt is dat over de afgelopen jaren een licht stijgende trend is te zien van het huurdersoordeel.

Toename in kosten

Ruim één op de vijf corporaties scoort een 8+ op de dienstverlening bij reparatieverzoeken, 4 van de 5 corporaties dus nog niet! Daarnaast valt op dat er dit jaar ook een relatief sterke toename is van reparatie- en mutatie-onderhoud van respectievelijk 45 en 31 euro per vhe. 

5 inzichten

De belangrijkste peilers

Data

1. Het belang van Data in de corporatiesector neemt steeds verder toe, maar hoe zorg je voor transparantie in de dienstverlening reparatieverzoeken ?

Kwaliteit

2. Ruim één op de vijf corporaties scoort een 8+ op de dienstverlening bij reparatieverzoeken, 4 van de 5 corporaties dus nog niet! 

3. Een score 8 op de dienstverlening bij reparatieverzoeken? Bij een score van 9 of 10 zullen ze hun positieve ervaring delen met vrienden en familie.

4. Hoe groter de corporatie (grootteklassen), hoe lager de score op dienstverlening bij reparatieverzoeken

Budget

5. Daarnaast valt op dat er dit jaar ook een relatief sterke toename is van reparatie- en mutatie-onderhoud van respectievelijk 45 en 31 euro per vhe (totaal 179 miljoen).

Meer informatie over het huurdersoordeel

Wij zien en ervaren echter dat het investeren in kwaliteit en het verlagen van de inefficiëntie en de faalkosten juist hand in hand gaan. Benieuwd hoe?

Download de whitepaper 'Zicht op vastgoedonderhoud' of neem contact met ons op!