Data
1. Het belang van Data in de corporatiesector neemt steeds verder toe, maar hoe zorg je voor transparantie in de dienstverlening reparatieverzoeken ?
Op 21 november jl. zijn de benchmarkresultaten van woningcorporaties in Nederland door Aedes gepubliceerd met de titel: “Betere prestaties & grote uitdagingen”. Wat opvalt is dat over de afgelopen jaren een licht stijgende trend is te zien van het huurdersoordeel.
Ruim één op de vijf corporaties scoort een 8+ op de dienstverlening bij reparatieverzoeken, 4 van de 5 corporaties dus nog niet! Daarnaast valt op dat er dit jaar ook een relatief sterke toename is van reparatie- en mutatie-onderhoud van respectievelijk 45 en 31 euro per vhe.
1. Het belang van Data in de corporatiesector neemt steeds verder toe, maar hoe zorg je voor transparantie in de dienstverlening reparatieverzoeken ?
2. Ruim één op de vijf corporaties scoort een 8+ op de dienstverlening bij reparatieverzoeken, 4 van de 5 corporaties dus nog niet!
3. Een score 8 op de dienstverlening bij reparatieverzoeken? Bij een score van 9 of 10 zullen ze hun positieve ervaring delen met vrienden en familie.
4. Hoe groter de corporatie (grootteklassen), hoe lager de score op dienstverlening bij reparatieverzoeken
5. Daarnaast valt op dat er dit jaar ook een relatief sterke toename is van reparatie- en mutatie-onderhoud van respectievelijk 45 en 31 euro per vhe (totaal 179 miljoen).
Wij zien en ervaren echter dat het investeren in kwaliteit en het verlagen van de inefficiëntie en de faalkosten juist hand in hand gaan. Benieuwd hoe?
Download de whitepaper 'Zicht op vastgoedonderhoud' of neem contact met ons op!
Niks missen over onze innovaties in Vastgoed onderhoud? Meld je aan voor onze nieuwsbrief en blijf op de hoogte.