Hoe verlaag je de no-show bij een reparatieverzoek?

De vakmannen maken het wel eens mee: Ze hebben een afspraak, maar eenmaal bij het adres staan ze voor een dichte deur. Voor alle partijen een no-show. Wij vinden dit natuurlijk onnodig. Maar hoe voorkom je dit in de toekomst? In dit artikel delen we de waarde van Track & Trace.

De waarde van track & trace

Als de bewoner niet op de hoogte is van zijn reparatieverzoek ontstaat er onrust en is het vertrouwen laag. Om de verwachting goed te managen is het daarom belangrijk dat je bewoner op tijd op de hoogte is van de status van zijn reparatieverzoek. Door het gebruik van een track & trace systeem houd je een bewoner op de hoogte en is je communicatie transparant. Via ons platform maakt de huurder direct een afspraak met de monteur. Komt dit ongelegen? Dan kan de bewoner gemakkelijk zelf zijn afspraak aanpassen via de track &. trace. 

Voorkom een no-show

Doordat je bewoner de afspraak kan aanpassen en wijzigen, geef je de bewoner meer macht over de afspraak. Dit betekent dat ze de afspraak naar hun eigen wensen kunnen aanpassen. Mocht de bewoner ondertussen zijn eigen oplossing al hebben gevonden voor het probleem, dan kan de bewoner zijn afspraak annuleren. Hierdoor staat de vakman niet meer voor een dichte deur, besparen we op onnodig CO2-gebruik en houden we de bewoner geïnformeerd. Op naar een hoger huurderstevredenheid! 

Koen Dons

Meer weten?

Ben je nieuwsgierig hoe dit in de praktijk eruitziet? Of wil je kennismaken met onze dienstverlening? Neem contact op met onze Business Developer Koen Dons via koen.dons@ziezodan.nl of 06 34 24 95 17.

Niks missen van Ziezodan?

Blijf op de hoogte! Schrijf je nu in voor onze nieuwsbrief en ontvang ons laatste nieuws, tips en whitepapers rechtstreeks in je mailbox.
Aanmelden
Vestiging Hengelo Haaksbergerstraat 67 7554 PA Hengelo
Vestiging Amsterdam Van der Madeweg 1 1099 BS Amsterdam