PHB de Combi & Ziezodan: focus op innovatie

PHB de Combi, een onderhouds- en renovatiebedrijf uit Elst, is sinds maart 2020 aangesloten op Ziezodan. Sjors Salemink, directeur bij PHB de Combi, blikt terug op de samenwerking met Ziezodan tot nu toe. Sjors: “In het begin moesten we allebei nog veel leren. Nu zijn we slimme dingen in het Ziezodan platform aan het maken waar iedereen in de keten profijt van heeft.”

Sjors vertelt: “Een halfjaar voordat we met de pilot startten, werd ik gebeld door Syntrus Achmea Real Estate & Finance. Het plan was om te kijken of we met minder aannemers binnen dezelfde portefeuille konden werken en om alle reparatieverzoeken via het Ziezodan platform te laten lopen.” En zo geschiedde. Inmiddels werken Ziezodan en PHB de Combi al bijna drie jaar samen. Beide partijen hebben continu de focus op verbetering en innovatie. Sjors: “In de loop der jaren is de samenwerking opgezocht om te zorgen dat Ziezodan nog beter wordt dan het al was. Bij de laatste implementatie in Amsterdam is alles heel snel voor elkaar gemaakt. Wij en jullie hebben veel meer kennis gekregen van een implementatie.”

Ziezodan in de dagelijkse praktijk

Maar wat betekent het werken met Ziezodan in de dagelijkse praktijk voor PHB de Combi? Sjors ziet een aantal voordelen. 

1. Meer inzicht dankzij de data
“De data, dat is voor mij het belangrijkste”, vertelt Sjors. “Het grootste voordeel is dat de data op een eenduidige manier gemeten wordt. Je krijgt eigenlijk een bibliotheek van de woning. Je weet precies wat er aanwezig is. Bijvoorbeeld in het geval van rookmelders. En als ze er niet zitten, waarom hang je ze dan niet gelijk op? Dan heb je weer een tevreden huurder.”

2. Planmatig onderhoud
“We hebben nu inzicht in de SLA, de first-time-fix en de meest voorkomende storingen. Dus dat betekent dat je planmatig ook veel meer kunt sturen door de data die nu ter beschikking komt. Hierover kan je dus met je klant in gesprek”, vertelt Sjors.

3. Minder facturen maken
Sjors: “Wij hoeven in principe veel minder facturen te maken omdat het afkoop is. Eerder werkten we op uurtje-factuurtje basis. Nu is alles onder de afkoop alles geautomatiseerd en hoeven wij alleen maar te controleren of het klopt. De rol is dus wel verandert. 90% gaat automatisch, maar er blijft altijd nog een controleslag. Dit geeft ook zekerheid voor de opdrachtgever. Die weet hoeveel geld hij kwijt is en hij krijgt inzicht hoeveel andere dingen er daarnaast nog bijkomen. En dat is weer data waarop we kunnen bijsturen in de toekomst.” 

4. Meer zekerheid
“Wij hebben nu fysiek een vast contract met jullie voor een vast aantal woningen. Vroeger werkten wij op basis van een opdracht. Je moest het oplossen en dan was het klaar. We hadden daar geen contract bij. Nu hebben we meer zekerheid. En dat geeft ons een goede basis om verder te bouwen.”

Kansen voor de hele keten

Als Sjors naar de toekomst van de samenwerking kijkt, dan ziet hij veel kansen:

“We zijn nu slimme dingen aan het maken in Ziezodan waar straks iedereen profijt van heeft. Dit is de oplossing voor waar iedereen in de keten tegenaan loopt. Iedereen heeft dezelfde informatie. We hebben dan allemaal hetzelfde belang en één informatiebron”.

Koen Dons in de deuropening

Meer informatie

Wil jij meer weten over de dienstverlening van Ziezodan? Neem contact op met onze Business Developer Koen Dons via koen.dons@ziezodan.nl of 06 34 24 95 17.

Niks missen van Ziezodan?

Blijf op de hoogte! Schrijf je nu in voor onze nieuwsbrief en ontvang ons laatste nieuws, tips en whitepapers rechtstreeks in je mailbox.

Aanmelden
Vestiging Hengelo Haaksbergerstraat 67 7554 PA Hengelo
Vestiging Amsterdam Van der Madeweg 1 1099 BS Amsterdam